• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 26 تیر 1398
کد مطلب : 66616
+
-

هشدار استانداری کرمان  درباره گران‌فروشی  مرغ

معاون استاندار کرمان: اگر قیمت مرغ در 3 روز آینده به سطح استان‌های مجاور نرسد از راهکارهایی مانند جلوگیری از صادرات استفاده خواهد شد

بازار
هشدار استانداری کرمان  درباره گران‌فروشی  مرغ

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان هشدار داد: ظرف دو سه روز آینده باید قیمت گوشت مرغ در استان را به قیمت استان‌های مجاور برسانید. در غیر این‌صورت از راهکارهای دیگر همچون جلوگیری از صادرات مرغ، استفاده خواهیم کرد. 

به گزارش ایسنا «محمدعلی دهقان» در جلسه ستاد تنظیم بازار افزود: تفاوت قیمت گوشت مرغ در کرمان و یزد یک‌هزار تومان است، اما جای سوال دارد که چرا با وجود آن‌که توزیع نهاده‌های دامی با قیمت یارانه‌ای است، شاهد گران بودن قیمت مرغ در استان کرمان هستیم؟  سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمان با اشاره به دپوی برخی اقلام استراتژیک در انبارها به‌ویژه شکر در استان، گفت: 3500 تن شکر در انبارهای استان کرمان موجود هستند که برای توزیع بخشی از آن‌ها باید اجازه ستاد مرکزی را داشته باشیم. 

وی گفت: تقاضای توزیع 2 هزار تن شکر از ستاد مرکزی (ستاد تنظیم بازار کشور) را در روزهای آینده خواهیم داد تا در کل استان و بر اساس سهمیه هر شهرستان نسبت به سرانه جمعیت آن، تخصیص داده و بین خانوارها توزیع شود. 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان با بیان این مطلب که دولت در حالت کلی با 10 درصد افزایش قیمت برای کالاهای اساسی موافق است، اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی استان‌ها تولید کننده برخی اقلام و بعضی استان‌ها وارد کننده هستند، بنابراین قیمت‌گذاری برخی از نرخ‌ها محلی است و نمی‌توان به‌صورت ملی برای آنها قیمت‌گذاری کرد.


کاهش کشتار دام در شمال استان کرمان

مدیر توسعه جهاد کشاورزی شمال استان کرمان هم در این نشست با ارایه گزارشی از وضعیت عرضه گوشت مرغ در بازار گفت: قیمت گوشت مرغ زنده در استان کرمان در مقایسه با استان‌های مجاور با ۶۰۰ تومان افزایش ۱۴ هزارو ۷۰۰ تومان است که باید این مساله بررسی و حل شود.

«مهدی عباسی» افزود: در سال جاری ۱۰۰ هزار قطعه در میزان جوجه ریزی افزایش داشته ایم که بنا به دلایلی از جمله گرما و ایجاد تلفات، تقاضا و همچنین آزاد شدن صادرات باعث افزایش قیمت مرغ در سطح استان کرمان شده است.

وی همچنین گفت: یکی دیگر از دلایل صادرات مرغ و مصرف بالای آن میزان کاهش کشتار دام در شمال استان کرمان است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک چهارم شده است. مدیرکل دامپزشکی استان کرمان نیز در این نشست گفت: با توجه به احتمال شیوع بیماری‌های مرتبط با مرغ و همچنین نیاز استان کرمان به وارد کردن مرغ به منظور کنترل قیمت مرغ در بازار کرمان گفت: شرط موافقت برای ورود مرغ زنده به استان کرمان داشتن مجوز است.

«حسین رشیدی» افزود: واکسن مورد نیاز برای ارائه به مرغداری‌ها به اندازه کافی در استان کرمان وجود دارد و مشکلی از این بابت نداریم.

افزایش کشوری قیمت سیمان 

«محمدعلی دهقان» سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان با اشاره به سفر معاون وزیر کشور به استان در هفته گذشته و با اشاره به برخی از صحبت های مطرح شده درباره چرایی افزایش قیمت سیمان در استان کرمان گفت: ستاد تنظیم بازار کشور حدود 38 درصد قیمت سیمان را در سطح کشور افزایش داده است و این موضوع به ربطی به خاص بودن افزایش قیمت سیمان در استان کرمان ندارد.

وی درباره سوال برخی از دستگاه‌های نظارتی درباره افزایش 60 درصدی قیمت شن و ماسه نیز گفت: متاسفانه در دو سه سال اخیر چند تولیدکننده شن و ماسه در استان ورشکسته شدند و آنهایی که باقی مانده بودند نیز با مشکلات فراوان خود را در این بازار نگه داشتند و اگر در استان شن و ماسه تولید نکنیم دیگر بتن، آسفالت،صنعت ساختمان‌سازی و در نهایت فعالیت‌های بخش عمرانی در استان متوقف خواهد شد بنابراین اگر تورمی در کشور وجود دارد باید به گونه ای باشد که قیمت همه قسمت‌ها متناظر با تورم افزایش یابد.

این خبر را به اشتراک بگذارید